London, sir! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Vonk - WaarBenJij.nu London, sir! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Vonk - WaarBenJij.nu

London, sir!

Door: Laura Vonk

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn kinderdroom is uitgekomen: ik ben in Engeland geweest! En zoals verwacht ben ik verliefd op Londen geworden. Wat een prachtige stad!
Een paar weken geleden hebben een Finse klasgenoot en ik een stedentripje naar Londen geboekt. Gewoon, omdat wij ook iets willen doen in onze Easter Break. En afgelopen week is het moment aangebroken: LONDON HERE WE COME! Hier volgt een verslagje van deze mooie reis.

Het is vroeg in de ochtend als de bus de ferry in Dover afrijdt. Mijn slaperige oogjes openen zich om van het prachtige eerste beeld van Engeland te genieten. Wauw, zelfs het uitzicht vanuit de bus is gaaf. Maar mijn slaap wint en voor ik het weet word ik wakker in Londen en de reis naar het hostel kan beginnen. Zonder kaart proberen Jasu en ik het hostel te vinden en na een half uur lopen lukt dat ook. We moeten even wennen aan het feit dat alles iets verder lopen is dan in Gent. De kaarten van Gent en Londen lijken hetzelfde, maar het verschil in schaal is erg verraderlijk. Om half negen komen we dan in het hostel aan en we worden meteen verblijd met een gratis ontbijt. Londen, ik houd nu al van je!

In tegenstelling tot mijn verwachtingen zijn de mensen in Londen uiterst vriendelijk. Iedereen is druk, maar nooit te druk om even te glimlachen of een vraag van een verdwaalde toerist te beantwoorden. Het enige wat mij bang maakt is het verkeer. En met name die grote rode bussen. De meeste bijna dood ervaringen die ik in Londen hebben te maken met die gigantische rode bussen.

Natuurlijk besteden we onze drie dagen aan typische toeristenactiviteiten: Big Ben, Picadilly circus, Buckingham Palace enzovoorts. Maar wist je dat er in Londen in warenhuis is vol met M&M’s en M&M’s merchandise? Mijn god. Wat een bizarre belevenis is dat. Alleen die M&M’s in alle kleuren al! Een soort van vijftig tinten M&M’s dus. Oja en het is de eerste dag Free Cone Day bij Ben&Jerry’s en drie keer raden wie de allereerste in de rij is? Ja, precies. Ik! En we laten het natuurlijk niet bij één keer gratis ijs halen op deze warme prachtige dagen.
Nog zo’n supermoment: Sherlock Holmes is overal. Ik vind Sherlock Holmes geweldig. Zeker sinds de serie Elementary op tv wordt uitgezonden (en Netflix gezien ik hier in Gent geen tv heb). Kun je je al voorstellen hoe geweldig deze reis voor mij is? Zelfs het menu in dit restaurant is geïnspireerd door Sherlock Holmes en verschillende karakters uit zijn verhalen. Vet gaaf!

Als klapper op de vuurpijl hebben wij een wijs besluit genomen door deel te nemen aan de Street Art & Graffiti tour. Op zich ben ik niet zo’n fan van georganiseerde tours door een stad, want ik wil alles zelf ontdekken, maar mijn reisgenoot heeft mij overgehaald door het woord ‘gratis’ te laten vallen. Tja, ik ben en blijf een Nederlander. Maar goed, de tour dus. Wat een supergave ervaring. Mensen, mochten jullie ooit naar Londen gaan, boek een Street Art & Graffiti tour bij Free Tours by Foot. Ik heb ontzettend veel geleerd van deze tour, maar ook hele mooie werken mogen aanschouwen. Echt een hele gave manier om een stad te leren kennen. Je gaat gegarandeerd heel anders tegen deze vorm van kunst aan kijken.

Ik heb werkelijk waar tijd en geld tekort om alles te doen wat ik wil doen in Londen. Dit betekent maar één ding: I’ll be back.

ps. het regent altijd in Londen toch? Nou niet als ik er ben. Dagen vol zon gehad en het kwik heeft zelfs de 25 graden gehaald!

  • 26 Juni 2015 - 17:24

    Simone:

    Zo zo globetrotter.... Leuk ook een tripje naar London!
    Ondanks het feit dat jouw verslagen heel uitgebreid zijn mis ik er nog wel een. Zou je er nog één willen toevoegen en willen refereren naar het culshockmodel van Pedersen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Laura

Derdejaars student LVO Nederlands.

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 2570

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Gent!

Landen bezocht: